Sprężyna, już sama nazwa mówi czym ona jest. Jest elementem sprężystym na dzień dzisiejszy znajdującym szerokie zastosowanie. Sprężyny dzielimy na śrubowe, płytkowe, talerzowe, krążkowe, pierścieniowe. A w zależności od przeznaczenia na: nośne, zderzakowe, dociskowe, napędowe. Cofając się setki lat, sprężyna była używana w łuku, pułapkach na zwierzęta. W 1485r Leonardo da Vinci sporządził wspaniały projekt z zastosowaniem sprężyny. Użyto jej w kuszy – gigant używanej do walk oblężniczych, była także wykorzystywana w zegarach jako źródło energii. W XVII w sprężyna znalazła zastosowanie jako element resorowy, montowany w powozach i karetach. Obecnie sprężyna jest używana w pojazdach mechanicznych mając za zadanie usztywnienie zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu samochodu. Sprężyna powinna być wytrzymała i trwała. W takim związku z czego jest wykonana ? Najkorzystniejszym materiałem do wyrobu sprężyn jest stal o wysokiej granicy sprężystości, hartowana i nisko odpuszczana, zawierająca duży procent węgla z dodatkiem innych składników stopowych.
Copyright @ 2010 Śrubki